Pages (2): « First « 1 [2] Last » Post Reply  Post Thread 

Benarkah pelajar lepasan Azhar kureng?
Author Message
Admin
Administrator
*******


Posts: 168
Group: Administrators
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #11
RE:  Benarkah pelajar lepasan Azhar kureng?

hurul_lia Wrote:

erm betul tuh.. macam kita pelajar alazhar beli kitab byk2..tapi tak thu isi dlam>>.,,
kitab2 yg ader tuh utk ahsan la budda alaina faqehkan dgn bertalaqi..

>>bagi saye...klu nak faqehkan dlm ilmu agama tak semestinyerr pd kitab2 yg dibeli tuh...kitab2 turas yg telah diterjemahkan sebiji oleh ahli2 ulama lama dr malaysia indonesia pon ader.alhamdulillah kat malaysia johor khususnyerr ader dieorg talaqi kitab2 tuh..tak lari pon same jek isinyer ngan kitab kat azhar yg kite thu..kat sini yg sudah diterjemahkan pon aderkan??belilah...


klu nak faqeh dlm bhse arab pulak masuk kursus bhse ke..mumarasah hari2 ke klu dpt..macam2 boleh...

>>>bg saye malu jek alazhar bawa kitab2 dr sini bhse arab tapi tak tahu isi dalam..nak buat aper kat rak buku tuh??hiasan???...

>>>ini ingatan bersame..maksud yg saye nak smpaikan jgnlah membazirkan duit beli buku sbb ikut2 org..niatlah utk mendalami dan mngmbil ilmu utk diamalkan..bg akhawat klu kat umah johor der kelas talaqi pergilah klu dpt..cz yg jauh2 tuh pon blum tentu dpt pegi..maslah keselamatn smpi malm dan sbgnyer..ok..wAllahu'alam..



Kitab ana banyak hilang sejak pindah randah ni.. hmm.. nak jadikan hiasan pun tak boleh.. apatah lagi nak bacanya. ralat jer rasa!


09-04-28 04:04:05
Send the author an email Send the author a private message Visit authors website Find all posts by this author Quote this message in a reply
hurul_lia
Ahli Baru
**


Posts: 59
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #12
RE: Benarkah pelajar lepasan Azhar kureng?

huh!!!admin ni ader jek masalah...:P
kitab hlang beli lg...klu nak wat hiasan beli kitab yg cantik2 kulitnyer..
berwarne2 keras sikit tuh..tp mahal sikitla...

pastuh klu mimpi kitab2 uh hempap ust jgn cari ana..
jwablaa kat akhirat..hehe..hei seram

10-03-31 03:03:35
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
najmi
Ahli Baru
**


Posts: 70
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #13
RE: Benarkah pelajar lepasan Azhar kureng?

admin pon rajin baca gak..cuma dia xde mase nk baca kitab² kt umh dia..
tu yg byk hilang tu..hehe


Photobucket
10-03-31 07:03:02
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
Pages (2): « First « 1 [2] Last »

Post Reply  Post Thread 

View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe to this Thread | Add Thread to Favorites
Rate This Thread:

Forum Jump: