Post Reply  Post Thread 

Hiburan Melampau
Author Message
Admin
Administrator
*******


Posts: 168
Group: Administrators
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #1
Hiburan Melampau

Aku tak pasti samada ye ataupun tidak. Boleh dikatakan orang Mesir ni tidak mengamalkan hiburan melampau. Walaupun kalau kita tengok di tv mesir ni, melampau betul dalam berhibur, samada artis mereka berpakaian, lakonan, menyanyi.

Tapi realiti masyarakat Mesir rasanya kurang yang begitu. Cuma aku pun tak pasti lah sebab baru masuk tahun ketiga di sini. Kalau yang 10 tahun kat sini mungkin ada pengalaman lagi tentang ni.

Apa komen korang?


08-01-01 04:01:07
Send the author an email Send the author a private message Visit authors website Find all posts by this author Quote this message in a reply
Nurul Zahra
Ahli Baru
**


Posts: 69
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #2
RE: Hiburan Melampau

salam..

hmm...stp negera pasti ada hiburan yg melampau...maksiat memg merata2...so hati2 n berwaspada dgn keadaan mcm ni....

08-01-13 10:01:32
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
jiwa
Ahli Baru
**


Posts: 59
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #3
RE: Hiburan Melampau

aku pn rasa macam tu gak...sblm dtg sni aku ingt diorg ni smua pakai kopiah,berjubah,berserban...tapi lain lak ble sampi sni..walupn sni byk gak hiburan...ulama2 pn msih byk lagi d bumi ni...klu nk banding malaysia...jauh ketinggalan....

klu tgk filem diorg..setakat letup2kn kereta tu mmg dah biasa..kite klt malaysia xder la sgt..yg aku ingt mase filem gerak khas diorg letupkn pajero..tu pn kereta lama....


p/s : ni lah bumi nabi musa menentang firaun......:D


~~HIDUP MESTI CERIA~~
08-01-14 12:01:44
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
balqis faisya
Ahli Baru
**


Posts: 27
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #4
RE: Hiburan Melampau

salam...bg sy mesir ni ngn msia ni bezanya dr segi ilmu shj..hiburan mrk wlu x mlampau sgt spt kat msia ttp drama n filem2 mereka mlampau...
x da pnapisan lgsung...buktinya sy pnh g mansoura kbtulan umah kwn sy tgh bkak tv..ye la dah lme x nmpak tv...kat umah sewa sy mmg x da tv.. tiba2 tbukak kat cite scene luchah..mmg tekejut sbb igtkan filem arab ni mcm citer kasim baba(p ramlee)tu..pas2 x btapis2...open abes...tp cpt2 ar ktorg tukar channel lain..bhaya btol cite2 diorg ni..kdg2 terpikir gak patotla pak arab sini gatal2 dah cite dlm tv diorg x da pnapisan..last2 wafidat jd mangsa...

08-02-08 03:02:34
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
jiwa
Ahli Baru
**


Posts: 59
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #5
RE:  Hiburan Melampau

balqis faisya Wrote:

..bhaya btol cite2 diorg ni..kdg2 terpikir gak patotla pak arab sini gatal2 dah cite dlm tv diorg x da pnapisan..last2 wafidat jd mangsa...




btol2..setuju..mmg la diorg ni gatal...tapi yg akhawt lak jgn yg pak arab dah lain macam duk tenung dia..lari je tok sah dok layan...




P/s : ada kena kacau dgn pak arab ke???:D


~~HIDUP MESTI CERIA~~
08-02-11 12:02:19
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
madaka
Ahli Baru
**


Posts: 1
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #6
RE: Hiburan Melampau

ade satu kwn aku dok tnye kat aku:knape agak2nye mesir ni slps zmn firaun,haman,qarun dan yg seangkatan dgnnye (masa skarang ni) agak sukar kite tngk berlakunye bala besar melanda bumi mesir walaupn penyanyinya,pelakonnye, penghiburnya dan yg seangkatan dgnnye terdedah sana sini,x cukup kain,slambe ayam je dalam hal berpakaian, dengan penari gelek lg dan yg sewaktu dgnnye??

pastu kwn aku tu jgk yg jawab katenye:cube kite tngk satu sudut lain plak org2 mesir dlm hal ikram wa takrim terhadap ulama'2.yg panjat pokok nye lain,naik atas kete,panjat pagar dan sbgnye smate2 nak amik gambo ulama'2 yg dtg.yg berebut2 nak salam da x pyh citer la.ulama' ni bile lantang bersuara menyatakan yg hak,kalam mereka diguna pakai sebaik2nye serta diletakkan ditempat yg sepatutnye.x de pn disekat, dilucutkan jawatan mahupn digam.

kalo kite dok tngk kat negara kite sendri walopn tiadenye firaun,mahupun haman sekali2 tidak qarun juge seangkatan dgnnye tp.....kite sendri pn tau kan.keadaan kat negara kite ngan kat mesir ni dlm hal pertama same je x de kurang x de lebihnye...same je.persoalannya,knape smpai msia dok dilanda tsunami,banjir dan mcm2 lg.jwbnye....sbb hal yg kedua. keadaan yg sngt2 berbeza mcm langit dan bumi.

hiburan melampau pd aku mmg berlaku kat mana2 negara pn...tp keseimbangannye yg mahu kite persoalkan.saje je nak kongsi....

08-02-16 02:02:43
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
pt hj adnan
Moderator
*****


Posts: 164
Group: Moderators
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #7
RE: Hiburan Melampau

setuju ngan roomate aku.. bagus gak kwn ko tu ek madaka.. dia yg tanya.. dia yg jawab..

08-02-16 02:02:44
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply
najmi
Ahli Baru
**


Posts: 70
Group: Registered
Joined: 2007-12-26
Status: Offline
Reputation:
Post: #8
RE: Hiburan Melampau

btul3...qodiyah kite x sama macam di malaysia....ingt nama kaum ARAB ade baik....tapi (ish...ish) bukan semua la yang macam tu..segelintir je...

08-02-16 07:02:40
Send the author an email Send the author a private message Find all posts by this author Quote this message in a reply

Post Reply  Post Thread 

View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe to this Thread | Add Thread to Favorites
Rate This Thread:

Forum Jump: